Sou a: Inici / El Campus / Viure el Campus / Allotjaments Universitaris Pius Font i Quer

Allotjaments Universitaris Pius Font i Quer

El 4 de febrer de 2011 es va col·locar la primera pedra de l’edifici destinat a allotjaments universitaris del Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ubicat al Parc Mediterrani de la Tecnologia (Castelldefels). Es tracta d’un total de 160 allotjaments amb capacitat per a 187 places i està gestionat per l’empresa Residencias de Estudiantes, SA (RESA).

El conjunt d’allotjaments Pius Font i Quer —que porten el nom del botànic català de mitjan del segle XX—, estan destinats a l’estudiantat universitari, professorat i investigadors i investigadores de la UPC, així com a persones vinculades als centres de recerca i a empreses afincades al PMT. Es construeixen 129 estudis individuals, 28 estudis individuals amb cuina compartida, dos estudis habilitats per a persones amb discapacitats i 14 apartaments amb capacitat per a dues persones. Tots són exteriors i compten amb zona de descans, zona d’estudi, bany privat, climatització, telèfon i connexió a Internet. Aquestes instal·lacions es veuran complementades amb diferents serveis com sales d’estudi, sales de fitness i bugaderia, entre d’altres.

Inscripcions
La sol·licitud de plaça en habitatges es pot fer a través del web de RESA. Es podran realitzar estades per dies, setmanes o períodes d’un mes a un any complet
Característiques arquitectòniques
Les obres de construcció s’estan desenvolupant a la parcel·la situada davant de l’edifici Campus. La instal·lació disposarà d’una superfície de 6.055,83 m2 repartits en tres plantes i un soterrani. La figura geomètrica matriu està constituïda per dos blocs longitudinals de planta baixa amb dues plantes cadascun. La disposició d’aquests blocs, en sentit oest-est i amb passadís a un lateral, té l’objectiu d’aconseguir el màxim aprofitament solar i que tots els allotjaments tinguin llum natural i una ventilació adequada de totes les unitats. El conjunt d’allotjaments s’uneix mitjançant unes passarel·les i escales. L’espai de dues plantes ubicat entre els dos blocs conté la major part de serveis comuns i s’ha concebut com el punt de trobada.

La constructora Fausto Facioni Construcciones és l’encarregada de portar a terme les obres del projecte plantejat per Mestura Arquitectes.
Eficiència energètica
Els allotjaments estaran equipats amb vidre aïllant amb càmera. Quant al confort ambiental, s’utilitzaran materials aïllants per controlar el soroll entre els diferents espais de la instal·lació. Al Campus, que disposa d’un sistema de recollida selectiva d’escombraries, no és permesa la circulació de vehicles.