Campanya intensiva de mesures per estudiar la platja de Castelldefels.

Del 12 al 23 de març es durà a terme una campanya intensiva de mesures a la platja de Castelldefels per millorar el coneixement sobre la complexa dinàmica acoblada de les onades, els corrents, la sorra i la topografia submergida. Aquestes mesures formen part d’un projecte de recerca que duen a terme investigadors del grup de Morfodinàmica Costanera de la UPC, juntament amb investigadors de l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), de l'Institut Mediterrani d'Estudis Avançats (IMEDEA-CSIC) i del Sistema d’Observació i Predicció Costaner de les Illes Balears (SOCIB).
Campanya intensiva de mesures per estudiar la platja de Castelldefels.

Un equip d'investigadors del grup de Morfodinàmica Costanera del Departament de Física de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), dirigit per Francesca RibasDaniel Calvete i Albert Falqués, juntament amb investigadors del grup de recerca de Processos Sedimentaris Oceànics i Litorals de l’Institut de Ciències del Mar (ICM); del Departament d'Oceanografia i Canvi Global de l'Institut Mediterrani d'Estudis Avançats (IMEDEA) —ambdós del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC)— i del Sistema d’Observació i Predicció Costaner de les Illes Balears (SOCIB) inicien el  dilluns, 12 de març, una campanya intensiva de mesures a la platja de Castelldefels per millorar el coneixement sobre la complexa dinàmica acoblada de les onades, els corrents, la sorra i la topografia submergida.

El grup de la UPC que dirigeix el projecte treballa amb aquestes dades des de la seva seu, a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), al Campus del Baix Llobregat.

Aquest projecte de recerca servirà per avançar en la comprensió del transport de sediment i els canvis morfològics en el litoral, un fenomen sobre el qual encara queden molts aspectes per conèixer, degut en part a la seva complexitat. En conseqüència, no es pot predir amb certesa els efectes de diferents factors, siguin intervencions humanes com la construcció d’espigons o les regeneracions de platges, o fenòmens naturals com els temporals. En aquest sentit, la platja de Castelldefels esdevé un laboratori natural per fer mesures i conèixer amb més detall els processos subjacents.

Font: Sala de Premsa UPC