Escalfant motors per les edicions del 2017 de Mart XXI.

Divendres 20 de gener engeguem una nova edició d'un projecte emblemàtic i amb una llarga trajectòria al nostre Campus, MartXXI: és possible una colònia humana a Mart?, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i diversos Ajuntaments.
Escalfant motors per les edicions del 2017 de Mart XXI.

Aquest programa té com a objectiu fomentar l’interès pel coneixement científic i tecnològic entre joves de 3r i 4t d’ESO amb aptituds i capacitats, però que encara no tenen clar el seu itinerari acadèmic. Des de la UPC els ajudarem a entusiasmar-se per la ciència i descobrir els seus talents.

Mitjançant el treball d’un cas pràctic, com és conèixer si és possible una colònia humana al planeta Mart, es pretén posar de relleu el paper desenvolupat per la ciència i la tecnologia a la nostra societat i intuir què es podrà fer en el futur per aconseguir la motivació d’aquest alumnat cap a aquest tipus de formació i evitar la desmotivació envers els seus estudis.

En aquesta edició comptarem amb la presència de 20 centres de secundària procedents dels municipis que ja participen habitualment en d'altres edicions, Castelldefels(obriu en una finestra nova)Gavà(obriu en una finestra nova) , Viladecans(obriu en una finestra nova), i aquest any, com a novetat, s'incorpora el municipi de Sant Feliu de Codines.

Més d'un un centenar d'estudiants posaran a prova  les seves habilitats treballant en equips per analitzar les dificultats que planteja l’establiment d’una colònia humana a Mart.

El projecte es desenvoluparà durant 5 sessions al Campus de la UPC al Baix Llobregat, els dies 20, 23, 25, 27 i 30 de gener.
Els centres participants són els següents:

CastelldefelsGavàViladecansSant Feliu de Codines
INS Josep Lluis Sert(obriu en una finestra nova) Escola Bon Soleil(obriu en una finestra nova) Col·legi Goar(obriu en una finestra nova) SI Manuel Carrasco i Formiguera
INS Les Marines(obriu en una finestra nova) INS Bruguers(obriu en una finestra nova) INS Josep Mestres i Busquets(obriu en una finestra nova) Escola FEDAC Sant Feliu
INS Mediterrània(obriu en una finestra nova) INS Calamot(obriu en una finestra nova) INS de Sales(obriu en una finestra nova)
Escola Petit Món – Felisa Bastida(obriu en una finestra nova)  Col·legi Sagrada Família(obriu en una finestra nova) Escola Teide(obriu en una finestra nova)
INS Castelldefels Col·legi Santo Àngel(obriu en una finestra nova) INS Torre Roja(obriu en una finestra nova)
Col·legi Sagrat Cor(obriu en una finestra nova) INS de Viladecans

Per més informació:

Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart? (CIENCIATEC-PMT)