Sou a: Inici / Notícies / Torna "Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?" amb energies renovades

Torna "Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?" amb energies renovades

Del 26 de gener al 8 de febrer del 2023 tindran lloc al Campus dues edicions de Mart XXI, un projecte d'acompanyament adreçat a alumnat de segon cicle d'ESO que s'està duent a terme des del 2008.
Torna "Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?" amb energies renovades
Escalfem de nou motors cap a Mart, després de dos anys d'aturada. Tenint com a centre d’interès l’establiment d’una colònia marciana, el programa intenta despertar vocacions científiques i tecnològiques, a través d’aquesta extraordinària experiència que permet acostar-los a la ciència des d’una perspectiva multidisciplinar, a més d’entroncar directament amb les àrees d’expertesa de les Escoles del Campus, l’EETAC i l’EEABB.
Després de dotze anys i vint-i-set edicions de missions successives al planeta vermell, les aules del Campus del Baix Llobregat s’impregnen de nou de la motivació, i la frescor de diferents activitats que permetran als i les participants formular hipòtesis basades en l’experimentació duta a terme als laboratoris de la universitat. El programa Mart XXI, es desenvolupa en paral·lel als avenços tecnològics i científics. Les edicions d'aquest any incorporaran els drons a la investigació de les condicions del planeta vermell.

Aquest 2023 participarà alumnat dels municipis de Castelldefels, Viladecans, Gavà, Vallirana, Sant Just Desvern i Sant Vicenç dels Horts, un entorn proper al Campus i amb una experiència de participació d’altres anys que enguany ens acompanya promovent l’estimulació envers l’aprenentatge de ciència i tecnologia i les seves aplicacions pràctiques.

Dues edicions, la primera del 26 de gener a l’1 de febrer i la segona del 2 de febrer al 8 de febrer del 2023, en les que el Campus rebrà la visita de 156 nois i noies que aportaran amb creativitat i curiositat les seves solucions per trobar vida a Mart.

Article Diari El Llobregat-Gener 2023