Del 4 al 6 de setembre: X Jornades de geomorfologia litoral a Castelldefels.

La geomorfologia litoral es preocupa d'estudiar les geoformes resultants del conjunt d'agents i processos de diversa naturalesa que donen origen a les formes del relleu marí en la vora costanera, zona on interactuen tres ambients geogràfics: la hidrosfera (oceà), la litosfera (continent) i l'atmosfera.
Del 4 al 6 de setembre: X Jornades de geomorfologia litoral a Castelldefels.

La UPC organitza conjuntament amb l'Institut de Ciències del Mar (CSIC), la Universitat de Barcelona i la Universitat de Girona del 4 al 6 de setembre a Castelldefels les X Jornades de Geomorfologia Litoral.

En la desena edició d'aquestes jornades, es tractaran els següents temes: morfodinàmica costanera i impacte de tempestes, gestió costanera, sistemes dunars i impacte antròpic en zones costaneres, transport de sediments i mètodes d'observació remota, costes rocoses i evolució costanera a llarg termini.

Des de l'any 2000 i amb caràcter biennal, la comunitat científica dedicada a la Geomorfologia Litoral ve reunint-se amb l'objectiu de compartir els seus avenços i conèixer de primera mà -mitjançant sortides de camp- casos d'estudi, avenços tècnics i experiències de gestió litoral. La professora i investigadora de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), Francesca Ribas, del grup de recerca Dinàmica de Fluids: formació d'estructures i aplicacions geofísiques forma part del Comité organitzador i científic.