Escalfant motors per les edicions del 2018 de Mart XXI.

Dilluns 22 de gener engeguem una nova edició d'un projecte emblemàtic i amb una llarga trajectoria en el nostre Campus, MartXXI: és possible una colònia humana a Mart?, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i diversos Ajuntaments.
Escalfant motors per les edicions del 2018 de Mart XXI.

Aquest programa té com a objectiu fomentar l’interès pel coneixement científic i tecnològic entre joves de 3r i 4t d’ESO amb aptituds i capacitats, però que encara no tenen clar el seu itinerari acadèmic. Des de la UPC els ajudarem a entusiasmar-se per la ciència i descobrir els seus talents.

Mitjançant el treball d’un cas pràctic, com és conèixer si és possible una colònia humana al planeta Mart, es pretén posar de relleu el paper desenvolupat per la ciència i la tecnologia a la nostra societat i intuir què es podrà fer en el futur per aconseguir la motivació d’aquest alumnat cap a aquest tipus de formació i evitar la desmotivació envers els seus estudis.

Aquest 2018 comptarem amb la presència de 38 centres de secundària procedents dels municipis que ja participen habitualment en d'altres edicions: Castelldefels(obriu en una finestra nova)Gavà(obriu en una finestra nova) , Viladecans(obriu en una finestra nova), El Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Codines(obriu en una finestra nova), Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts, i Vallirana.

Més d'un un centenar d'estudiants a cada edició posaran a prova  les seves habilitats treballant en equips per analitzar les dificultats que planteja l’establiment d’una colònia humana a Mart.

El projecte es desenvoluparà durant 5 sessions al Campus de la UPC al Baix Llobregat, els dies 22,  25, 29 i 31 de gener i 2 de febrer, en una primera edició, i els dies 26 de gener, 1,5, i 8  de febrer en una segona edició.
Els centres participants són els següents:

CastelldefelsGavàViladecansSant Feliu de CodinesSant Boi El Prat de Llobregat
INS Les Marines(obriu en una finestra nova) INS Bruguers(obriu en una finestra nova) INS Josep Mestres i Busquets(obriu en una finestra nova) INS Rubió i Ors INS Estany de la Ricarda
INS Mediterrània(obriu en una finestra nova) INS Calamot(obriu en una finestra nova) INS de Sales(obriu en una finestra nova) INS Ítaca IE El Prat
Escola Petit Món – Felisa Bastida(obriu en una finestra nova)  Col·legi Sagrada Família(obriu en una finestra nova) Escola Teide(obriu en una finestra nova) PFI PPT INS Ribera Baixa
INS Castelldefels(obriu en una finestra nova) Col·legi Santo Àngel(obriu en una finestra nova) INS Torre Roja(obriu en una finestra nova) Vallirana Sant Vicenç dels Horts INS Salvador Dalí
Col·legi Sagrat Cor(obriu en una finestra nova) INS de Viladecans(obriu en una finestra nova) INS Vall d'Arús INS Gabriela Mistral E.Nostra Senyora del Mar
Col·legi San Pedro INS Miramar Sant Just Desvern Salesians Escola Mare de Déu del Carme
Col·legi Immaculada Concepció Col·legi Sagrada Familia Col·legi Madre Sacramento INS Frederic Mompou