Sou a: Inici / Cienciatec / Activitats Històric / Tecnologies per un món millor / Tecnologies per un món millor

Tecnologies per un món millor

Aquest és un nou projecte fruit de la adaptació de “Un dia a la Uni” .

L’objectiu del projecte és donar a conèixer les àrees temàtiques del

Campus del Baix Llobregat a través de tallers didàctics que girin entorn l’aplicació de les tecnologies per la millora de la vida de les persones i de la societat en general.

Al campus disposem de nombrosos centres, grups de recerca, departaments i ONG que tenen com a part important de la seva activitat els projectes de cooperació al desenvolupament. També hi ha nombrosos projectes que centren la seva activitat en la millora de la vida de les persones a través de les aplicacions de la tecnologia en àmbits com la sanitat, les persones amb dependència, la generació d’energies renovables, etc... Aquesta va ser una bona oportunitat de poder aprendre amb un entorn significatiu.

Considerem que és una bona manera de poder continuar en la línia d’estimular la motivació i l’interès per la ciència i la tecnologia de l’alumnat de 2n cicle d’ESO, i així continuar amb el camí marcat per Mart XXI.

Aquesta activitat s'oferirà properament des de l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona. L'oferta es realitzarà als municipis que tinguin ja una trajectòria d'acompanyament a l'escolaritat i transició Escola-Treball.

L'estructura de l'activitat pot variar en funció de les necessitats de cada municipi, però podeu veure un exemple realitzat durant el 2011:

Tecnologies per un món millor

9,30 a 10,00

Benvinguda

10,00 a 11,30

Xerrada participativa: " La cooperació al desenvolupament des del Campus "

11,00 a 11,30

pausa

11,30 a 13,30

tallers

Aqüicultura com a resposta a la sobreexplotació pesquera

Compostatge: què en fem dels residus orgànics

Aplicacions de la domòtica per a cases amb persones amb dependència

La producció d'energia: un problema de futur?

Avions no tripulats: els avions del futur