Sou a: Inici / Notícies

Notícies del lloc
  • La investigadora del grup de recerca gènere i TIC de la UOC, Milagros Sainz i la professora del departament de Física de l'EETAC, Pilar Gil ens parlen en aquesta entrevista de la presència de les dones en ciència i tecnologia.

• El Grup de recerca d’Enginyeria i Microbiologia del Medi Ambient (GEMMA) de la UPC ha construït una planta pilot de 30 m3 per a la producció de bioproductes i bioenergia a partir de microalgues cultivades en aigües residuals. La planta s’ha instal·lat a l’Agròpolis, un terreny experimental situat a Viladecans que forma part del Campus del Baix Llobregat de la UPC i del Parc UPC.

• El Campus del Baix Llobregat de la UPC se suma de nou a la iniciativa internacional ‘Girls in ICT Day’, organitzant a l'EETAC una jornada per apropar el món de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a les noies.

• Ambdues institucions van signar el passat 26 de febrer dos convenis per a la creació d'un Laboratori de Recerca en Drones (DroneLab) i la col·laboració en diversos projectes que impulsin un model de ciutat basat en el coneixement.

• Ens plau arribar a aquest punt de la trajectòria d'un projecte tan engrescador com innovador: Mart XXI, en el que estudiantat de secundària investigarà si és possible viure al planeta vermell.

• En aquesta ocasió, parlem de les experiències d'estudiantat d'ERASMUS que fan estades a les Escoles del nostre Campus.

• L'estudiant de l'EETAC de Grau en Enginyeria Telemàtica, Marc Cabezas Alarcón, ha desenvolupat (Treball Fi de Grau) una aplicació per a Android anomenada "Beacons UP " que funciona amb beacons i et permet estar al dia de totes les informacions de la Biblioteca i de la resta del Campus del Baix Llobregat.

• L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC, ha estat seleccionada per participar en un contacte en directe via ràdio amb l’Estació Espacial Internacional ISS. L’esdeveniment es realitzarà el dilluns 4 desembre de 2017 a les 16.10 (Hora Local)

• Amb el 50,23 % dels vots obtinguts, segons els resultats provisionals, el catedràtic i enginyer de Telecomunicació Francesc Torres serà el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) els propers 4 anys.

• Els catedràtics Enric Fossas i Francesc Torres opten a rector en les eleccions d'aquest dimecres, 15 de novembre. La campanya electoral finalitza avui, 13 de novembre, i fins al dia 14 es pot efectuar el vot anticipat.