Treballs de recerca cursos anteriors - ÀMBIT BIOSISTEMES-

Competència interespecífica i intraespecífica de plantes de conreu

•
  • Us proposem observar i quantificar els efectes de la competència entre plantes de la mateixa espècie i entre espècies diferents. Podrem deduir el factor limitant més important i estimar la densitat òptima per a cada espècie. Finalment podrem concloure quina espècie es veu més afectada en la competència interespecífica.

Grau en Enginyeria Agrícola

Germinacions d'hortalisses segons families i condicions ambientals

•
  • Amb aquest treball estudiarem les característiques i les necessitats de germinació de les principals hortalisses de multiplicació per llavor.

Grau en Enginyeria Agrícola

Els aliments: un recurs estratègic

•
  • Els aliments són certament un recurs estratègic i amb aquest treball analitzarem la importància de la seva producció per al desenvolupament humà. També treballarem sobre els conceptes de seguretat i sobirania alimentària. Podrem també analitzar la producció alimentària i la seva relació amb l'ecosistema en una regió específica del món.

Màster en Agricultura pel desenvolupament

Anàlisi de l'arbrat dels carrers de la teva ciutat

•
  • L'objectiu del treball és estudiar l'evolució de l'arbrat d'alineació a la teva ciutat dels darrers 25 anys i analitzar el nombre d'arbres, les espècies més utilitzades, la distribució per barris i les noves espècies introduïdes.

Grau en Enginyeria Agroambiental i del Paisatge

Transformació dels materials d'entrada en el procés de compostatge

•
  • Els materials que entren a les plantes de compostatge són d'orígen divers, encara que el volum principal correspon a la brossa municipal. Durant el procés de compostatge tenen lloc diferents reaccions químiques i biològiques que van transformant el material fins a obtenir compost. A fi i efecte que aquestes transformacions es duguin a terme adequadament, cal controlar els factors implicats durant el procés que condicionaran la qualitat final del producte.

Grau en Enginyeria Agroambiental i del Paisatge

La gestió dels residus municipals

•
  • Seguiment de la producció de residus, eficiència de la recollida selectiva i en especial la fracció orgànica de residus municipals (FORM), el sistema de recollida de residus, etc... dins un municipi que disposi de planta de compostatge. També analitzarem les campanyes de sensibilització i el seu efecte en la recollida selectiva.

Cultiu "in vitro" d'espècies vegetals

•
  • El cultiu "in vitro" permet clonar una planta a partir de qualsevol part de la mateixa. L'objectiu del treball consistirà en estudiar l'efecte de la formulació del medi de cultiu del desenvolupament del material micropropagat. S'establiran objectius específics en funció de l'espècie amb la que es treballarà i de la durada de l'assaig.

Grau en Enginyeria dels Sistemes Biològics

Totes les ciències són una

•
  • La catalasa és un enzim important per als éssers vius. La reacció que provoca dissipa una forta quantitat de calor. Mitjançant un calorímetre molt elemental s'estudiarà aquesta reacció. Es tracta d'un treball multidisciplinar: la calorimetria és una part de la física, s'estudiarà una reacció química, catalitzada per un enzim (bioquímica, biologia), el tractament de la informació es farà mitjançant càlcul numèric (matemàtiques).... i per començar a treballar ho farem pelant patates que és on trobarem la catalasa (cuina!).

Grau en Enginyeria dels Sistemes Biològics

Simulació per ordinador de sistemes biològics

•
  • La simulació per ordinador és un recurs fonamental per al desenvolupament de la ciència. L'estudiant realitzarà diferents exercicis que li permetran entendre les principals metodologies de simulació utilitzades per l'estudi de sistemes biològics. S'estudiarà en particular sistemes microbians, utilitzant la simulació per aprendre conceptes de cinètica microbiana. Es tracta d'un treball multidisciplinar on concorren conceptes de matemàtiques, física, química i biologia.

Sabem el que mengem?

•
  • Molt sovint no som conscients del que mengem. Aquest treball ens permetrà conèixer de què es composen els aliments i com s'elaboren a la indústria. A partir dels aliments més comuns de la dieta familiar d'un alumne, s'estudiarà quins ingredients formen aquests aliments, com s'elaboren a nivell industrial i finalment quina incidència tenen sobre la dieta

Grau en Enginyeria Alimentària

D'on ve el peix que mengem?

•
  • Malgrat la importància del sector pesquer al nostre país sabem molt poques coses del peix que mengem. A partir d'enquestes fetes als companys de classe i a les famílies intentarem coptsar i  illorar el grau de coneixement que tenim els consumidors de l'orígen del producte pesquer que mengem (pesca, aqüicultura, zona d'orígen, mètode de pesca,...)

Grau en Enginyeria Alimentària