Sou a: Inici / Notícies / Activitats al Campus del Baix Llobregat amb motiu de la 28a Setmana de la Ciència.

Del 10 al 19 de novembre de 2023 tindran lloc moltes activitats per gaudir de la ciència al nostre territori. Enguany la UPC organitza més d'una trentena.

Coincidint amb la 28a Setmana de la Ciència l'EETAC inaugura el Cicle de Conferències Dones Pioneres STEAM, amb l'objectiu de celebrar i destacar els assoliments inspiradors de dones que han deixat una empremta significativa en el món de la ciència i la tecnologia.

Al llarg de diverses sessions, explorarem les contribucions fonamentals d'aquestes dones a camps tan diversos com l'astronomia, la telemàtica o la informàtica, temes centrals en les dues primeres xerrades impartides per professores de la nostra escola, la Dra. Pilar Gil Pons i la Dra. Margarida Espona Donés.

Compartirem històries fascinants de com aquestes dones han desafiat estereotips, superat obstacles i han estat impulsores del progrés en els seus respectius camps, deixant  un impacte durador que ha arribat fins als nostres dies. Aquest cicle és una oportunitat única per a inspirar a la pròxima generació d'enginyeres i científiques, cridades a donar forma i a explicar el nostre món.

Uneix-te a nosaltres en aquest emocionant viatge a través de la història i la innovació, mentre celebrem el llegat de les dones pioneres STEAM!

No et perdis aquestes xerrades enriquidores i motivadores que celebren el poder del coneixement, la innovació i la igualtat!

Les conferències tindran lloc el 15 i el 22 de novembre a les 11h. Inscriu-te al FORMULARI:

• 15 de novembre 11h: Les revolucions de la Cecilia Payne. A càrrec de la Dra. Pilar Gil Pons.
  • 22 de novembre 11h: Grans dones precursores de les TIC: les tecnologies que portem a la butxaca. A càrrec de la Dra. Margarida Espona Donés.

La ciència en primera persona -Dia de la ciència a les escoles organitzat per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI). L'EETAC participa proposant un repte sobre microgravetat amb el professor Pep Rojas. Activitat adreçada a alumnat d'ESO!

I d'altra banda, el dijous, 16 de novembre a les 17h tindrà lloc l'activitat "Els drons bons". Veurem que els drons poden fer moltes coses bones. Repassarem algunes de les aplicacions més sorprenents i explicarem quines coses es poden fer amb la normativa actual i el que es preveu per al futur.

L’activitat inclou una demostració del vol de drons, tant a l’interior, com al DroneLab, al Parc Mediterrani de la Tecnologia (PMT). En aquestes demostracions els participants podran volar els nostres drons amb els moviments del seu cos, les seves veus o els seus propis telèfons mòbils.

Inscripcions AQUI