Sou a: Inici / Notícies / Actuacions excepcionals actualitzades a la UPC i al Campus en relació a l'estat d'alarma provocat per la pandèmia per COVID-19

En referència a l'estat d'alarma decretat pel Govern espanyol, la UPC comunica les següents actuacions excepcionals.

Seguint les indicacions del rector, amb caràcter general, a partir de dilluns, 16 de març, el PAS i PDI de la UPC realitzarà la seva tasca majoritàriament mitjançat teletreball, excepte els serveis mínims que comunicarà Gerència. S'evitarà, en la mesura del possible, el desplaçament a qualsevol campus de la UPC.

L'organització del teletreball serà coordinada per les direccions acadèmiques i les direccions de serveis.

Els edificis i les instal·lacions de la UPC romandran tancats fins a nova instrucció, excepte el Vèrtex i el Rectorat. Als edificis del  Campus del Baix Llobregat només s'hi podrà accedir prèvia autorització de la directora o director de les respectives Escoles, o de la cap de la UTG en el cas de PAS, amb l'objectiu de poder garantir els serveis crítics establerts a les instruccions del rector.

Els diferents serveis de la UTG del Campus s'estan realitzant telemàticament. Us podeu posar en contacte amb cadascun d'ells a través de les bústies institucionals que trobareu al directori del web de Campus.

L' estudiantat disposeu  dels entorns virtuals habituals a Atenea, e-Secretaria, i podeu adreçar les vostres consultes de gestió acadèmica a través de DemanaUPC

El canal permanent de comunicació és el portal web de la universitat: www.upc.edu. Davant qualsevol consulta disposeu de la bústia: info.coronavirus@upc.edu

Tanmateix, s'ha  habilitat un canal únic per notificar els casos positius i les situacions d'aïllament a la UPC als efectes d'avaluar l'impacte de la crisi a la nostra universitat:

Consulteu el comunicat complet AQUI

Eines pel teletreball.

Novetats a nivell  UPC:

• S’ha reforçat, el cap de setmana passat, les connexions UPClink per poder accedir de forma segura a la xarxa UPC des de qualsevol lloc. S’ha passat d’unes 200 connexions simultàneas a 1200 ahir. Hi ha marge per créixer.

• Es facilita a tot el personal que no feia teletreball el suport necessari per a que ho pugui fer.

• S’ha creat la plana Treballa en remot on hi ha un recull d’eines i serveis.

• S’ha donat d’alta a tots els estudiants, PDI i PAS en el compte google @upc.edu per tal de que puguin fer servir les eines G suite for Education

• Drive (compartició de fitxers)

• Hangouts Meet (videoconferència)

• Hangout Chat (xat)

• S’ha habilitat un reforç d’ATIC pel treball en remot

Degut a la saturació de línies disponibles i del comunicador web, per accedir al telèfon fix del despatx es recomana fer servir un client de softphone. Recordeu que podeu accedir a la configuració de la vostra línia a upcconnect.upc.edu.

A nivell de Campus tot l’equip TIC de l’UTG BL es troba teletreballant i es dona prioritat al  suport al treball en remot.

• Tots els serveis TIC locals del CBL estan operatius amb l’excepció dels que requereixen intervenció fisica local.

• Us animem a provar amb el col.lectiu CBLTIC les noves eines que ens ofereix G suite for Education. Us ajudarem a la seva configuració i en el seu ús.

Us demanem si us plau, que en cas d’incidència consulta o petició contacteu amb nosaltres a través del https://gn6.upc.edu/cbl-at o CBL.TIC@upc.edu.

Finalment, respecte l’activació dels comptes Gsuite de Google, l'emergència del coronavirus s'ha produït abans de poder finalitzar l'actualització de totes les bústies UPC al correu Gmail. Per facilitar el treball des de casa es crearan tots els comptes de Google que resten i s'ofereix a tothom les aplicacions DriveHangouts Meet i Xat.

+info: Sala de Premsa UPC