Sou a: Inici / Notícies / Clou la novena edició de la CasTECHdefels 2022, la universitat d'estiu de ciència i tecnologia.

Tres setmanes d'intensa activitat amb una oferta variada de cursos i tallers adreçats a diferents tipus de públics, promovent i fomentant l'interès en ciència, tecnologia i enginyeria.

La Universitat d’estiu de ciència i tecnologia CasTECHdefels, organitzada pel Campus del Baix Llobregat gràcies a l'Ajuntament de Castelldefels ha arribat a la seva novena edició.

Al llarg de tres setmanes, les Escoles del Campus, l’EEABB l’EETAC  han obert els seus laboratoris, aules i instal·lacions per compartir i fer accessible el coneixement, la ciència i la tecnologia a tots els públics. Grans, joves, famílies, professorat de secundària, adolescents, i petits han vingut a trobar el seu espai gaudint d'una estona divertida i plena de nous aprenentatges.

Els eixos de les activitats que hem impartit, han estat relacionats amb els àmbits d'expertesa de les Escoles del Campus, adaptats a les característiques del públic al que es dirigien. Fer volar drons, desenvolupar aplicacions gràfiques i videojocs amb Visual Studio Code i JavaScript, resoldre reptes de futur amb l'enginyeria alimentària, o respondre preguntes dels mites clàssics de l'Odissea aplicant principis de l'enginyeria, han estat algunes de les propostes dels cursos de matins a la Science and Engineering School.

Mentre que a la tarda, hem obert espai a les famílies, que han pogut compartir activitats manipulatives i imaginatives com fer llaminadures saludables, cosmètica amb plantes, coets amb vinagre, egg-drop, sabons naturals, conreu in vitro, simulador de vol, la cuina de les reaccions químiques, o el Makey-Makey.

La última setmana també vam oferir el curs per docents de secundària Micro:bit des de zero.

Des l’organització de la CasTECHdefels donem les gràcies a totes i a tots els participants, professorat i col·laboradors,  i esperem veure-us en properes edicions compartint noves experiències plenes de coneixement.

Links relacionats:

Entrevista a ràdio Castelldefels.

Article del Diari El Llobregat juny 2022.

CienciaTec, la teva porta oberta a la ciència i la tecnologia