Sou a: Inici / Notícies / El Parc Mediterrani de la Tecnologia i l’EETAC han participat activament a l’ISE 2024

EL PMT i l’EETAC han participat diàriament al Congrés ISE 2024, dins el Drone Arena, presentant, per una banda, les infraestructures, coneixement i capacitats en l’àmbit dels drons, així com amb un workshop en directe realitzat per estudiants de l’EETAC.

La Directora d’Estratègia i Innovació del PMT, l’Elisabeth Jordà, ha presentat al Congrés ISE 2024, celebrat entre el 30 de gener i el 2 de febrer, el DroneLab, una infraestructura científica i tecnològica situada al Parc Mediterrani de la Tecnologia de Castelldefels. El DroneLab està disponible per a totes aquelles empreses que vulguin desenvolupar i testejar un nou dron, o bé vulguin incorporar als seus drons els elements de càrrega necessaris per a obtenir la funcionalitat desitjada, així com realitzar qualsevol activitat amb drons en un espai únic a Catalunya.

Al mateix temps, ha presentat també el projecte “Drone Innovation Beyond Limits”. Una projecte global impulsat pel PMT, el Barcelona Drone Center i l’Aeroport de Lleida-Alguaire, en el que les tres institucions s’alineen conformant una oferta complerta, que cobreix tots els aspectes: diferents tipologies d’espais de vol, suport tecnològic, talent, coneixement i capacitats, per a totes aquelles empreses que vulguin desenvolupar i testejar els seus drons i les seves aplicacions.

Per altra banda, tres estudiants de l’EETAC, el Toni Boté, la Irene Gordun i l’Alba Roma, tutoritzats pel professor Juan López Rubio, han realitzat un workshop en viu, titulat “Drone Art” en el que tenien com a objectiu aconseguir, al llarg de la setmana, pintar amb drons. Un taller vivencial en el que els estudiants han escollit el material, mecanismes, etc, per tal d’acometre l’objectiu que han assolit amb èxit. L’activitat doncs la van anar realitzant dia a dia, en directe, i mitjançant les necessàries iteracions de prova-error, mica en mica van anar identificant quins drons, quines càrregues de pintura, quin tipus de pintura, etc, havien d’utilitzar per aconseguir pintar el terra del Drone Arena.

Al finalitzar la participació de l’últim dia del Congrés, responsables de l’ISE van incorporar-se al Drone Arena, per veure en viu el treball dels estudiants, i es van mostrar tant interessats, que fins i tot ells, van volar els drons i van provar de pintar.

Una participació molt positiva tant pel PMT com per l’EETAC, i tant interessant i exitosa, que segons van manifestar des de l’ISE, esperem repetir, amb noves propostes, en el Congrés del 2025.