Divendres, 20 d’octubre, s’han convocat les eleccions de representants per proveir les vacants del Claustre Universitari de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) 2023, que tindran lloc per urna electrònica de l’11 de desembre (a partir de les 10 hores) fins al 14 de desembre (a les 9:59 h).

Durant aquest procés electoral s’han de renovar 37 representants dels diversos col·lectius: quatre del PDI doctor amb vinculació permanent (PDI-A); un del personal investigador en formació (PDI-B2); cinc del PDI no permanent doctor (PDI-B3); dos del personal docent i investigador no doctor (PDI-B4) i no inclòs en les classificacions PDI-B1 ni PDI-B2, i 25 de l’estudiantat.

El Claustre Universitari és el màxim òrgan de representació de la comunitat universitària: debat les línies generals d'actuació de la Universitat, controla l’actuació dels òrgans de govern, direcció i gestió, i impulsa l’activitat normativa d’altres òrgans. Format per un màxim de 303 representants de la comunitat universitària, el Claustre Universitari té un mandat de quatre anys i les vacants produïdes entre els claustrals es cobreixen durant el primer quadrimestre de cada curs acadèmic.

Els resultats definitius dels i les representants electes es publicaran el 19 de desembre. Al web eleccionsclaustre.upc.edu es podran consultar els censos, la relació de candidatures, la proclamació dels resultats i qualsevol altra informació relacionada amb aquest procés electoral, així com de les principals fases del procés.

Dates destacades del calendari electoral:

• 20 d’octubre: convocatòria d’eleccions
  • 27 d'octubre: publicació del cens electoral provisional
  • Del 30 d’octubre al 6 de novembre: reclamacions al cens provisional
  • 8 de novembre: publicació del cens definitiu
  • Del 9 al 16 (a les 9.59 h) de novembre: presentació de candidatures
  • 24 de novembre: publicació de la relació definitiva de les candidatures
  • Del 27 de novembre al 10 de desembre: campanya electoral
  • De l’11 de desembre (a les 10 h) al 14 de desembre (a les 9.59 h): votacions electròniques
  • 14 de desembre: proclamació provisional dels candidats i candidates electes
  • Del 15 al 18 de desembre: reclamacions a les candidatures provisionals