Sou a: Inici / Notícies / Entrevista del mes de setembre a Ràdio Castelldefels.

Entrevista del mes de setembre a Ràdio Castelldefels.

Aquest mes parlem sobre el canvi en el sistema de video-monitorització de les platges de la ciutat de Castelldefels.
Entrevista del mes de setembre a Ràdio Castelldefels.

Ens plau tornar després de les vacances d'estiu amb l'espai d'entrevistes sobre divulgació de la ciència que ens dedica mensualment Ràdio Castelldefels.

En aquesta ocasió hem compartit amb la professora de l'EETAC(obriu en una finestra nova) pertanyent al  Grup de recerca en Morfodinàmica Costanera de la UPC(obriu en una finestra nova) (GMC) Francesca Ribas,  i amb l'investigador de l'Institut de Ciències del Mar, Jorge Guillen, una interessant entrevista sobre l'estudi que s'està duent a terme a les platges de la ciutat

Amb aquest projecte s' estudia la física de les platges combinant coneixement teòric en dinàmica de fluids i transport de sediment, mètodes numèrics per resoldre les equacions i  observacions experimentals a la platja de Castelldefels (entre d'altres). Un part important de les observacions experimentals es fa remotament a través d'un sistema de vídeo-monitorització que consisteix en 5 càmeres de vídeo instal·lades damunt d'una torre de la plaça de les Palmeres (a 10 minuts caminant del campus) i que funcionen ininterrompudament des d'octubre de 2010.

Actualment, les càmeres de vídeo graven les imatges cada hora i les envien per fibra òptica a l'ordinador de la torre. L'ordinador de la torre les envia cada hora mitjançant el radioenllaç a l'ordinador que tenim a l'EETAC (sala cluster). D'allà les agafen els investigadors del GMC i també se'n fa una còpia cada hora a un ordinador de l'Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC, amb qui tenen una col·laboració). A l'ICM tenen una web que mostra les imatges horàries:
http://cooweb.cmima.csic.es/video-coo/images.jsp?site=CFA1-sam(obriu en una finestra nova)

Podeu escoltar l'entrevista completa AQUÍ(obriu en una finestra nova)

Com recordareu, aquesta entrevista forma part d'un cicle d'entrevistes de caràcter mensual a la ràdio de Castelldefels, organitzat amb l'objectiu d'apropar la ciència i tecnologia a la ciutadania en general, explicant iniciatives, projectes i esdeveniments que s'han dut o s'estan duent a terme a les escoles del Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya.