Sou a: Inici / Notícies / Torna la Universitat d'Estiu al Campus del Baix Llobregat.

Torna la Universitat d'Estiu al Campus del Baix Llobregat.

Aquest estiu, per segon any consecutiu, tornarem a gaudir de diferents activitats emmarcades en la Universitat d'Estiu de Ciència i Tecnologia de Castelldefels: "CasTECHdefels".

La Universitat d'Estiu està dedicada als àmbits d'expertesa del Campus del Baix Llobregat de la UPC i aglutina activitats de formats diversos que tenen com a principal objectiu la divulgació científica i tecnològica. És un projecte compartit entre el Campus del Baix Llobregat (ESAB, EETAC i ICFO) i l'Ajuntament de Castelldefels, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Aquest any les diverses activitats es realitzaran entre el 29 de juny i el 10 de juliol.

El programa inclou cursos i xerrades  de divulgació científica, que se celebraran a la Biblioteca Central de Castelldefels; cursos per a professorat de secundària; cursos-taller mixtos per a professorat de ciència i tecnologia i el seu alumnat de batxillerat amb ganes de saber-ne més; i tallers de ciència per a joves de 12 a 18 anys.

Cursos i tallers de divulgació
Totes les activitats d'aquest apartat del programa tindran lloc a la Biblioteca Central excepte els tallers d'elaboració de cervesa, de vi i de cafè artesans, que requereixen un espai-laboratori a l'Escola Superior d'Agricultura (ESAB-UPC).
Els tallers abordaran qüestions ben diverses al voltant de la ciència, com l'observació astronòmica, la creació d'universos en els relats de ciència ficció, la comunicació a través de les xarxes socials o l'esmentada anteriorment, l'elaboració de cervesa, vi i cafè.
El preu d'inscripció a aquests tallers, recomanada per a persones a partir dels 16 anys d'edat, és de 10 euros. Les inscripcions es poden formalitzar al mail cooperacio@castelldefels.org

Aula Biotic:
cursos per a professorat de secundària. Seran cursos específics, del 6 al 10 de juliol (i de 9 a 14 h.), centrats en temàtiques pròpies dels àmbits de coneixement del campus de la UPC a Castelldefels i que tenen com a objectiu actualitzar i ampliar els coneixements del professorat, però sobretot generar recursos per a poder ser utilitzats a l'aula.Els professionals que segueixin els cursos obtindran el certificat oficial de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE-UPC). S'oferten cursos per ampliar coneixements en matèries com física, matemàtiques, internet o enginyeria agroalimentària.El procés d'inscripció al curs es pot formalitzar a través del web de l'ICE-UPC des de principis de juny: ice.upc.edu

Cursos per a professors i alumnat de batxillerat
Estan enfocats com a una activitat d'estiu diferent, que permetrà a alumnat i professorat compartir activitats de ciència i tecnologia de la mà de grups de recerca i d'investigadors amb experiència, amb l'objectiu d'ajudar a descobrir el gust i l'aroma de la ciència i la tecnologia, i del coneixement.
El procés d'inscripció al curs es pot formalitzar a través del web de l'ICE-UPC des de principis de juny: ice.upc.edu. S'abordaran qüestions com la tecnologia dels ‘drones' o l'enginyeria de biosistemes i agroalimentària.

Tallers de ciència per a joves
Són tallers per a nois i noies d'entre 12 i 18 anys que vulguin sentir-se universitaris abans d'hora i aprendre de forma lúdica i interessant ciència i tecnologia en els mateixos espais i amb els mateixos equips que ho fan els estudiants de la universitat.
La participació en aquests tallers de ciència i tecnologia és completament gratuïta. Cada taller té una durada de 90 minuts, i se'n faran dues sessions en horaris diferents, de 10 a 11:30 h i també de 12 a 13:30 h. Posteriorment es visitarà alguna instal·lació del campus universitari relacionada amb el taller.
La inscripció, que és gratuita, es pot formalitzar a través del correu punt_informacio@castelldefels.org, o bé presencialment, al Casal de Joves del Centre Frederic Mompou.
Els tallers versaran sobre qüestions com l'anàlisi de l'aigua, els simuladors de vol,  els ‘drones', les ‘app', la genòmica o la microgravetat.