Sou a: Inici / Notícies / Xerrada online amb Clara Prats, en commemoració del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

La Clara Prats, professora de l'EEABB, és experta en models matemàtics, que arrel de la crisi sanitària, s'ha convertit en un àmbit de recerca clau per fer prediccions que ajudin a comprendre i a preveure l'evolució del virus. Les seves intervencions en mitjans de comunicació han trencat les estadístiques, que donaven més presència mediàtica als experts: tres homes per cada dona.

Clara Prats, llicenciada en Física per la Universitat de Barcelona i doctora en Física Aplicada i Simulació en Ciències per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ens parlarà de quines han estat les seves motivacions per dedicar-se a la ciència i la tecnologia i quina és la recerca que desenvolupa. La Clara és actualment professora de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB), i investigadora del grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos de la UPC, (BIOCOM-SC) i responsable de models computacionals al Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge de l’Institut de Recerca en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP).

La seva línia de recerca se centra en l’ús de la modelització computacional per a l’estudi de malalties infeccioses, principalment la tuberculosi, però també la malària, la malaltia del Chagas i, els últims mesos, la COVID-19.