Sou a: Inici / Esdeveniments / Conferència a l'EETAC:"Sobreviure a Mart" amb motiu de la 26a Setmana de la Ciència'2021

12/11/2021 de 11:00 a 12:30
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

Per poder viure un dia a Mart, necessitarem un hàbitat capaç de proporcionar tots els recursos necessaris per a la supervivència humana. Els humans necessitem 3 elements bàsics per a la supervivència: oxigen, aigua i aliments. Com podem produir-los de forma sostenible en un altre planeta? Des de fa més de vint anys, tenim astronautes vivint contínuament, a l'Estació Espacial Internacional (ISS). Quines tecnologies es fan servir actualment a l'espai, i quines s'estan investigant actualment? Com es podria reciclar l'aigua i l'aire, i produir menjar en una base Marciana?

El Dr. Gisela Detrell va estudiar Enginyeria Aeronàutica a la UPC, i va fer el doctorat entre la UPC i la Universitat de Stuttgart, a Alemanya. Actualment dirigeix el grup de recerca "Life Support Systems" de l'Institut de Sistemes Espacials de la Universitat de Stuttgart. La seva investigació se centra en com mantenir les condicions necessàries per a la supervivència dels astronautes a l'espai, sent tan independents dels recursos de la Terra com sigui possible, ja sigui en una estació espacial al voltant de la terra, a la lluna, a Mart o més enllà.

La conferència està adreçada a estudiants de 4rt d’ESO i de Batxillerat o Cicle Formatiu de Grau Superior, però està oberta a estudiants de totes les edats. Hi podreu assistir presencialment o bé participar-hi via telemàtica. De qualsevol manera, heu d'emplenar aquest formulari(obriu en una finestra nova) per tal de realitzar la vostra inscripció a la conferència. Uns dies abans de la conferència rebreu les instruccions per la connexió, que es podrà seguir en directe pel canal de YouTube de l'EETAC

Més info: