Sou a: Inici / Notícies / Cloenda del projecte d'acompanyament a l'escolaritat Mart XXI, edicions 2024.

Cloenda del projecte d'acompanyament a l'escolaritat Mart XXI, edicions 2024.

En total aquest 2024 han participat sis municipis de la comarca del Baix Llobregat, i 168 alumnes de 31 centres docents diferents. Agraïm l'èxit un any més d'aquest projecte d'acompanyament a l'escolaritat arrelat al territori amb una fantàstica acollida i trajectòria.
Cloenda del projecte d'acompanyament a l'escolaritat Mart XXI, edicions 2024.

Aquest 2024 hem engegat ja la 28a edició, després de tretze anys de projecte (amb l’aturada forçada per la pandèmia). Consolidem doncs, al Campus del Baix Llobregat i municipis de la comarca participants, la bona acollida i l’interès que susciten projectes transversals i pràctics, en els que, gràcies a la ciència i la tecnologia, es resolen multitud de situacions que poden arribar a ser essencials per la vida.

Enguany han tingut lloc dues edicions més, la primera del 25 al 31 de gener de 2024. En aquesta missió s'han enrolat 84 alumnes dels municipis de Sant Vicenç dels Horts, Vallirana, Viladecans i Sant Just Desvern, que provenen de 10 centres docents diferents.

La segona missió s'ha desenvolupat entre  l’1 i el 7 de febrer, amb 84 joves més, provinents de 21 centres docents diferents de les ciutats de Castelldefels, Gavà i Viladecans.

Els i les participants s'han distribuït, com és habitual, en set grups de treball que tracten específicament situacions de supervivència necessàries per establir una colònia.

• Llançament, navegació, aterratge i sistemes de locomoció al planeta Mart
  • Telecomunicacions entre la Terra i el planeta Mart
  • Telecomunicacions dins la colònia instal·lada al planeta Mart
  • Monitoratge i control de la colònia: aplicació de la tecnologia mitjançant sensors
  • Robòtica
  • Producció Alimentària per als habitants de la colònia
  • Suport Vital per als habitants de la colònia

En les primeres sessions es treballa per grups temàtics, però posteriorment es posen en comú les conclusions als miniplenaris, fomentant la comunicació oral i l’exposició d’idees i solucions.

El darrer dia, cada grup de treball ha exposat un dels seus experiments en una fira que permet als joves mostrar alguns dels treballs més destacats en els que han estat treballant.

Agraïm molt especialment als joves i professorat dels centres de:

ViladecansGavà

Sant Just Desvern
    • Institut Vall d’Arús
    • Escola Madre Sacramento

Així com a les regidories d'educació, tècniques i ajuntaments dels municipis participants.

Pàgina principal del projecte