Sou a: Inici / Notícies / Cuines-xemeneia per millorar la qualitat de l'aire a comunitats rurals del Nepal.

Professors i investigadors de l'EEABB participen en un projecte de cooperació al desenvolupament al Nepal que permet millorar la salut dels infants i de les dones amb la construcció de cuines-xemeneia optimitzades per evitar la contaminació a l'interior de les cases.

El projecte, anomenat Awasuka (aawaas Sudhar Karyakram: programa de millora de l'hàbitat), aglutina cooperació universitària, municipal i empresarial amb què s'han instal·lat, a comunitats rurals de zones remotes del Nepal, cuines-xemeneia optimitzades per evitar la contaminació a l'interior de les cases. Ara, investigadors de la UPV n'avaluaran els efectes i com han repercutit en la millora de la qualitat de l'aire sobre la salut d'infants i dones.

En aquest treball de recerca hi participen els investigadors Jordi Fonollosa, del grup Bioinformatics and Biomedical Signals Laboratory (B2SLAB) i Clara Prats i Daniel López Codina, del grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-UPC).

Els projectes de cooperació de qualitat generen canvis que van molt més enllà del mateix projecte. La universitat és important en cooperació per al desenvolupament perquè aporta coneixement, coneixement imprescindible per fer projectes de qualitat, explica Daniel López Codina. “La tecnologia proposada per Awasuka és senzilla i efectiva, el nostre objectiu és ara demostrar quantitativament els beneficis que implica. És un pas imprescindible per aconseguir que siguin moltes més les famílies nepaleses que puguin viure sense fum als seus pulmons. És un projecte especialment important per la salut dels infants petits i de les dones”.

+Info: Sala de Premsa UPC