Sou a: Inici / Notícies / Inauguració oficial del DroneLab, el nou laboratori i espai de vol de drons.

Inauguració oficial del DroneLab, el nou laboratori i espai de vol de drons.

El nou laboratori i espai de vol de drons per a la recerca i la docència del campus del Baix Llobregat de la UPC a Castelldefels viu la seva jornada inaugural amb un acte amb la participació del rector de la UPC, Daniel Crespo, i l'alcaldessa Maria Miranda, entre d'altres • Es tracta d'una instal·lació impulsada per la UPC i l'Ajuntament de Castelldefels, amb el suport del PMT i l'EETAC i la col·laboració del grup de recerca ICARUS
Inauguració oficial del DroneLab, el nou laboratori i espai de vol de drons.

La Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC), i l'Ajuntament de Castelldefels  inauguren oficialment aquest divendres 11 de novembre (10.30 hores) el nou DroneLab, laboratori de drons instal·lat al Campus del Baix Llobregat i que compta amb un recinte de vol segregat de l'espai aeri general i lliure dels requeriments de la regulació aèria. Es tracta d'un laboratori i espai de vol de drons capdavanter, per a la recerca i la docència.

A l'acte intervindran el secretari general del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat, Joaquim Nin; l'alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda (PSC); el rector de la UPC, Daniel Crespo; la directora de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), Cristina Cervelló; el director del DronLab i conseller delegat del Parc Mediterrani de la Tecnologia (PMT), Josep Manuel Yúfera; i l'investigador del grup de recerca ICARUS de la UPC, Enric Pastor.

Després de la presentació oficial es farà una demostració de vol de drons al recinte del DroneLab.

L'acte forma part del programa de les Jornades d'Astronomia, Ciència i Tecnologia de Castelldefels (veure notícia relacionada).

Què és el DroneLab i quines són les seves funcions?

El DroneLab de la UPC, que es posa en marxa al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, disposa d'un recinte de vol de 80x40x15 metres, cobert per una xarxa protectora, i està equipat amb tecnologia per a l'experimentació i la recerca relacionada amb drons. El nou laboratori, destinat a la recerca i la docència, també donarà servei al teixit empresarial. Permetrà la validació de qualsevol tipus d'aplicació professional o desenvolupament de tecnologia relacionada amb la logística basada en drons, l'operació automàtica i l'explotació de les comunicacions 4G, 5G i Internet of Things (IoT).

Una instal·lació fruit de la col·laboració

Està impulsat per la UPC i l'Ajuntament de Castelldefels, amb el suport del PMT i l'EETAC, i la col·laboració del grup de recerca ICARUS. Així mateix, està cofinançat pel Ministerio de Economía y Competitividad, a través dels fons FEDER (en el marc del Subprograma estatal de infraestructuras de investigación y equipamiento científico-técnico). Es tracta d'una iniciativa que neix per ser un referent en recerca, desenvolupament i innovació, i en docència en el camp de les telecomunicacions mitjançant drons.

+info: Sala de Premsa UPC