Sou a: Inici / Notícies / Jornada a l'EEABB: Enginy i Innovació contra el malbaratament alimentari.

Jornada a l'EEABB: Enginy i Innovació contra el malbaratament alimentari.

El passat 30 de juny va tenir lloc a l'EEABB l'activitat '"Enginy i innovació contra el malbaratament alimentari", per visibilitzar la importància de les persones que es dediquen a la producció agrícola, des del camp fins que arriba al consumidor, promovent un consum responsable i sostenible.
Jornada a l'EEABB: Enginy i Innovació contra el malbaratament alimentari.

Durant la jornada, es van oferir un seguit de conferències relacionades amb la problemàtica del malbaratament alimentari amb l'objectiu de sensibilitzar a la societat i formar-la en aquest camp. Hi van participar representants del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, Mercabarna, investigadors del CREDA i la Fundació Espigoladors.

Podeu veure les xerrades al canal de YouTube de l'EEABB

També, els i les participants van gaudir d'una activitat pràctica al camp de pràctiques per espigolar les verdures conreades a l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona. Posteriorment, es va organitzar un dinar popular aprofitant els aliments dels camps de l'Escola a càrrec de les cuineres gastronòmiques de Legume Chef.

En darrer terme, els assistents van gaudir d'una hackathon pagesa amb la finalitat de sensibilitzar els joves i generar una pluja d’idees per recuperar el valor dels aliments a la societat, que permeti prevenir i reduir les pèrdues del sector agroalimentari.

L'activitat es va emmarcar dintre de la programació de les activitats commemoratives del 50è aniversari de la UPC