Sou a: Inici / Esdeveniments / 3a Jornada matemàtica Matesdefels al Campus.

3a Jornada matemàtica Matesdefels al Campus.

06/05/2016 de 09:30 a 13:00
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

El proper divendres 6 de maig de 9:30 a 13:00 tindrà lloc la 3a Jornada matemàtica Matesdefels  al Campus del Baix Llobregat de la UPC a Castelldefels. Per segon any, des del Centre de Recursos Pedagògics dels Serveis Educatius de Castelldefels amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya, l'Ajuntament de Castelldefels i el programa Ciencia en Acción, s’organitza una trobada matemàtica on el joc i la matemàtica són els grans protagonistes de la jornada.

Els objectius que es pretenen desenvolupar en una jornada d’aquest tipus són diversos. En primer lloc introduir el treball matemàtic des d’un vessant més vivencial i pràctic, on l’estímul i el repte siguin el motor. En segon lloc afavorir la implicació dels alumnes i dels centres en un esdeveniment més globalque porta una preparació prèvia en el centre i una exposició pública. En tercer lloc potenciar el voluntariat amb la implicació d’alumnes de batxillerat i de la UPC com  a padrins matemàtics; aquest voluntariat dóna una dimensió transversal a la jornada. Matesdefels potencia el contacte entre alumnes de la població, i relaciona dues etapes educatives separades físicament, però tan properes madurativament com són 6è de primària i 1r d’ESO. Tot plegat dóna als alumnes l’oportunitat de gaudir d’una jornada matemàtica en el marc de la UPC,  mostrant als alumnes el món universitari i generar, així, expectatives de futur.

Aquesta any participaran alumnes de sisè de primària i de primer d’ESO de diversos centres de la localitat, concretament:Escola GarigotEscola MargallóEscola Lluís VivesEscola Els PinsInstitut Castelldefels, Institut Les Marines i Institut Sert. Està previst que participin uns 350 alumnes que han escollit, preparat i construït un joc matemàtic prèviament al seu centre amb l’ajut dels seus mestres per tal de compartir-lo amb la resta de participants. L’objectiu, durant la jornada és doble,  per una banda que dinamitzin el joc que han preparat i per l’altra que juguin a la resta de jocs. La jornada es desenvoluparà a partir d’una organització prèviament dissenyada on els alumnes sabran en cada moment on i amb quin petit grup hauran d’estar.

Esperem que el coneixement, la intuïció, la motivació, l’esforç, la implicació, la donació, la reflexió, l’alegria, l’entusiasme, l’empatia, ens acompanyin durant tota la Jornada.