Noticies Mobilitat, Universitat-Empresa

El Servei d’Esports UPC oferirà el pròxim mes d’octubre diversos tallers de benestar emocional distribuïts en diferents campus i/o en línia. Els tallers son gratuïts i estan oberts a tot l'estudiantat de grau i màster de la UPC. Cal inscriure’s en cadascuna de les activitats.

El dissabte 1 de juliol va tenir lloc al campus del Baix Llobregat un taller adreçat als més joves i una carrera de drons que es va poder veure en directe des de les instal·lacions del DroneLab.

El professor i investigador Xavier Fàbregas Bargalló ha estat elegit director de l’Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB) de la UPC, amb seu al Campus del Baix Llobregat, en les eleccions efectuades del 26 al 31 de maig, per urna electrònica.

El Campus del Baix Llobregat de la UPC a Castelldefels acull durant la jornada del dia 16 de març la realització de les proves Cangur de matemàtiques, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques.

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat atorgar una de les medalles i plaques Josep Trueta al grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos de la UPC, pels serveis prestats amb vista al progrés i la millora de la sanitat. Les distincions, que reconeixen professionals i entitats destacades de l'àmbit de la salut, es lliuraran el 22 de febrer al Palau de la Generalitat.

Combinar l'activitat agrícola i la producció d'energia solar a partir de plaques fotovoltaiques és l’objectiu del projecte SYMBIOSYST, impulsat per un consorci de 16 socis europeus entre els quals s’inclou la UPC. En el marc d’aquest projecte, investigadors i investigadores de la Universitat desenvoluparan eines tecnològiques per contribuir a generar energia neta per al sector agrícola a Europa

L' Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) i l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB) són les dues escoles que vertebren la docència i la recerca al Campus del Baix Llobregat de la UPC, en eixos tan estratègics com l'aeronàutica i l'espai, la telecomunicació i l'enginyeria dels biosistemes.

L'Elisabet Vilchez, manager de l'ESA BIC Barcelona explica en aquesta entrevista a Ràdio Castelldefels en què consisteix la nova convocatòria oberta a empreses que basin el seu negoci en l’ús innovador de tecnologies o infraestructures de l’espai.

El nou laboratori i espai de vol de drons per a la recerca i la docència del campus del Baix Llobregat de la UPC a Castelldefels viu la seva jornada inaugural amb un acte amb la participació del rector de la UPC, Daniel Crespo, i l'alcaldessa Maria Miranda, entre d'altres • Es tracta d'una instal·lació impulsada per la UPC i l'Ajuntament de Castelldefels, amb el suport del PMT i l'EETAC i la col·laboració del grup de recerca ICARUS